هک و امنیت

وبلاگ آموزش هک و امنیت و شبکه

وبلاگ آموزش هک و امنیت و شبکه

چگونه یک پسورد امن انتخاب کنیم؟

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ب.ظ

سورد ها در واقع کد های ورود ما به دنیای شخصی ما است و امروزه هکر ها به راحتی می توانند پسوردهایی آسان و نه چندان آسان را هک کنند و از اطلاعات شخصی ما سو استفاده کنند. پسوردهای آسان مثل ۱۲۳۴۵۶ یا qwerty پسوردهایی هستند که بدون شک بسیاری از ما برای حساب های کاربری و حتی کارت های بانکی خود انتخاب می کنیم ولی آیا واقعاً پسورد هایی که ما انتخاب می کنیم دارای استاندارد های لازم هستند.

مشکل اصلی بسیاری از پسورد ها کوتاه بودن و قابل پیش بینی بودن پسورد ها است. یکی از مشکلات اصلی پسورد ها قابل پیش بینی بودن آن ها است. پسوردها معمولاً کوتاه و در عین حال از جملات بسیار کوتاهی تشکیل شده اند. این موضوع باعث می شود تا هر فردی به راحتی بتواند پسورد شما را حدس بزند. معمولاً بسیاری از پسوردها با کلمات پشت سرهم انتخاب می شوند که این کلمات بر روی کیبورد و یا بر روی صفحه کلید پشت سر هم هستند و کاربر به راحتی می تواند آن ها را وارد کند و نیازی نیست دست خود را بر روی کیبورد یا هر صفحه کلید دیگری تکان دهد.

هکر ها بعد از پیدا کردن هر دستگاهی ابتدا اعداد و حروفی را که به صورت پشت سرهم بر روی صفحه کلید و یا قسمت اعداد وجود دارد را انتخاب می کنند و این اعداد و یا حروف را امتحان می کنند که در بسیاری از موارد نیز گوشی هوشمند به آسانی باز می شود. استفاده از اسکنر های اثرانگشت می تواند یکی از راه های مطمئن برای باز کردن گوشی هوشمند باشد که دیگر فردی به آسانی نمی تواند اثرانگشت شما را از روی هر شی‌ء بردارد و گوشی هوشمند شما را باز کند

کاربران باهوش رمز هایی را انتخاب می کنند که از لغات و اعداد آسانی تشکیل نشده باشد.۱۷۱۰۰۰ لغت در فرهنگ لغت انگلیسی وجود دارد که کاربران می توانند به راحتی با برهم زدن ترتیب لغت ها رمز جدیدی برای خود ایجاد کنند و از رمز های ساده و حروف پشت سر هم روی کیبورد استفاده نکنند.

پست مربوط به مطلب در اینستاگرام

source : click

  • IRAN MHN

امنیت

هکر

پسورد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی